Sveučilište u Splitu

CSI laboratorij
25

U sklopu izložbe „Vodnjanske relikvije očima znanstvenika – antropološki pristup“, u Sveučilišnoj galeriji „Vasko Lipovac“ održale su se edukativne radionice za djecu i mlade, učenike osnovnih i srednjih škola, kao dar Sveučilišta u Splitu učenicima naše županije. Radionice provedene pod vodstvom djelatnika Sveučilišnog odjela za forenzične znanosti i Umjetničke akademije polaznicima su predočile velike mogućnosti povezivanja znanosti i umjetnosti. Održane su radionice „Forenzična analiza povijesti“, „Otisci papilarnih linija“, „Tragovi krvi“ i „Mala škola anatomije“.

Tijekom forenzičnih radionica „Otisci papilarnih linija“ i „Tragovi krvi“ pod vodstvom Ane Banovac, mag. forens. i Tonija Ljubića, mag. forens., učenici su imali priliku diskutirati o razlikama i sličnostima između forenzično - kriminalističkih serija koje gledaju na televiziji i stvarne situacije u forenzičnom svijetu. Naučili su o pojavnim oblicima uzoraka papilarnih linija, mehanizmima nastanka otisaka prstiju na različitim površinama te s načinima otkrivanja, vizualizacije, fiksiranja i izuzimanja takvih tragova. Upoznati su s likom i djelom Ivana Vučetića te prvim slučajem u povijesti u kojem su korišteni upravo otisci papilarnih linija kako bi se došlo do počinitelja. Učenici su se pokazali izvrsnima u daktiloskopiranju, prepoznavanju vlastitih osnovnih oblika papilarnih linija te pronalaženju, vizualizaciji i izuzimanju otisaka papilarnih linija na različitim predmetima korištenjem daktiloskopskih prašaka, kistova i folija.

Također, dobili su temeljne informacije o biološkim i fizikalnim karakteristikama krvi, oblicima tragova krvi koji se mogu pronaći na mjestu događaja te odgovor na pitanje što se sve iz tragova krvi nađenih na mjestu događaja može saznati o samom događaju, počinitelju i žrtvi. U drugom, praktičnom dijelu učenici su vidjeli kako se kapljice krvi ponašaju  i izgledaju s obzirom na visinu s koje su pale, kut pod kojim su pale i vrstu podloge na koju su pale. Učenicima je demonstriran način na koji se kapljice mijenjaju s obzirom na brzinu i smjer kretanja objekta ili osobe s koje potječu kapljice. Na samom kraju učenici su koristili dvije forenzične metode za detekciju krvi te uspješno izvršili analizu materijala tragova nalik na krv.

U radionicama je ukupno sudjelovalo preko sto učenika OŠ Pujanke, Dugopolje, Mertojak i Blatine te učenici drugih škola koji su se individualno prijavili. 

Post Rating

Comments

There are currently no comments, be the first to post one.

Post Comment

Ime (obavezno polje)

Email (obavezno polje)

Internet stranice

ispis